torsdag 15 september 2011

Nej att pendla är inte min grej. Ja jag har ju gjort det till Malmö i över tre år utan att klaga särskilt mycket, men när jag väl kommer ut i arbetslivet så kommer jag ha mina gränser. Idag var jag ute på en förskola som det tog mig lite mer än 45 minuter att komma till. Inte okej. Man hinner tröttna på radio-pratarna långt innan man är framme. Men visst... är det ett helt fantastiskt ställe så är det kanske värt det trots allt.

Efter "jobb" idag hann jag minsann med att träffa pappa en stund. Han skulle på middag här i Ängelholm och ville ta en promenad då han hade en stund över när tåget anlände till stan. Mysigt, och även lite lustigt då han vandrade omkring i smoking och fluga ;) Fint ska det va!

Därefter bar det av hem till Stefans föräldrar för ett möte. Ett viss någon fyller snart år (Ja Stefan också men inte han det gäller) och det ska klart planeras ett fint firande :)

Nu sjunker jag ner djupt i soffan och förbereder mig mentalt för morgondagens pendling...

Inga kommentarer: