lördag 28 maj 2011

Helgen so far.

Jag somnade faktiskt till slut - kl 7:15 på morgonen. Så ungefär två timmars sömn fick jag ;) Blev lite finjusteringar på projektplanen under dagen och sen på kvällen åkte jag, Stefan och brorsan till pappa för att grilla och sova över (Jenny var tyvärr sjuk och fick bli hemma). 
Jag och Stefan hade med oss en stor uppblåsbar luftmadrass som vi lånat, en sån där dubbelsäng i tre lager liksom - jättelyxigt. Jo det kändes bra tills jag vaknade av att jag knäade mig själv i ansiktet. Luft hade sipprat ur och eftersom jag är tyngst om rumpan hade den glidit ner i madrassen som då samtidigt pressade ihop mig till en dubbelmacka, skönt. Vaknade ytterligare en gång av att jag faktiskt nuddade golvet och för att det ska vara möjligt måste det gå ur mycket luft med tanke på hur tjock madrassen var till att börja med! Vaknade en tredje gång och trodde att jag rullat av madrassen för jag låg helt på golvet, men nej den låg tillknycklad under mig, i princip helt tom på luft. Då fick jag till slut nog och började plocka fram en vanlig madrass som jag kunde sova på istället och när jag till slut ordnat till ny sovplats vaknar äntligen maken till liv, ser sig omkring i havet av tömd luftmadrass och tar sitt täcke och lägger sig på den nya madrassen utan ett ord (och till och med innan jag hunnit lägga mig!) Tur vi fick plats båda ;)
Hur som helst är det nu två nätter på rad utan särskilt mycket sömn. Passade ju bra när hela dagen idag har varit vigd åt att hjälpa pappa att flytta. Har sprungit i trappor och burit tunga saker i oändlighet och nu är jag så trött i både kropp och själ att jag knappt orkar ligga här på soffan och dricka cider och blogga ;)
Köpte en ny kamera idag också så den orkar jag kanske titta närmare på om en liten stund. Kommer bli kul att leka med :)

Inga kommentarer: