lördag 10 mars 2012

Till Lucas.

Hej Lucas.
Vi har inte träffats än, men jag är din faster.

Jag älskar dig, och det kommer jag alltid att göra.
Jag kommer tycka att allting du gör är fantastiskt.
När du ser på mig kommer jag att tycka att din blick är den klokaste i världen.
När du lär dig gå kommer jag att jubla som om du gjort något ingen annan gjort förut.
Jag kommer att älska alla dina små egenheter.
Och när du i trotsåldern driver dina föräldrar till (tillfälligt) vansinne kommer jag att le och stå på din sida.
Jag kommer att skämma bort dig.
Jag kommer att låta dig se på tv och stanna uppe för länge om kvällen.
Jag kommer att låta dig vinna i alla spel.
För jag älskar dig, och uppfostra - ja det får dina föräldrar göra.
Och jag vet att de kommer att göra ett underbart jobb.

Lucas, du kommer att växa upp till ett enastående människa.
Du kommer att vara smart, rättvis, envis, vacker, omtänksam och helt enkelt underbar.
Egenskaper som du ärvt av din mamma och pappa, och som de under din uppväxt kommer att hjälpa dig att utveckla.

Lucas, du är bara drygt 7 timmar gammal, men jag ser fram emot varenda minut av ditt liv.
Ditt fantastiska liv som bara nyss har börjat.
Njut! För det kommer jag att göra 



Lucas
2012-03-10 kl. 15:45
4130 gram
 53 cm

1 kommentar:

Ma sa...

♥♥♥