söndag 31 juli 2011

Nä godnatt blev det verkligen inte efter inlägget igår. Fick ett sms från Jane vid halv 10-tiden där hon frågade om jag ville komma och festa. Var sjukt nära att säga nej där jag låg halvdöd på soffan, men jag valde att utmana mig själv och vara lite spontan för en gångs skull. Så jag slängde på mig festklänningen och knallade iväg :) Blev en trevlig kväll, men när det väl var dags att gå ut så längtade jag hem till älsklingen och sängen så jag sa tack och hej.
Hade tänkt sova ut imorse men när man lever med en morgonpigg bagare så blir man väckt av bakmaskinen vid 8-tiden. Fast man får gott bröd till frukost också så jag klagar inte egentligen ;)

Vid lunchtid åkte vi ut till Förslöv för att titta på tomten igen. Ja det är där vi kommer att bo för er som missat det. Jag tycker att det är supermysigt att "komma hem" och idag fick jag chansen att visa några av guldkornen med att bo så nära naturen. Skogen ligger inpå husknuten och vi åt medhavd matsäck med utsikt över hela byn. Tror inte jag är ensam om att se charmen med Förslöv :)
Passade även på att hälsa på hos brorsan och Jenny som bjöd på fika innan vi åkte tillbaka till stan.

Dumpade av hunden och åkte sedan ut på Bauhaus där vi gick och pillade på allt från golv till badkar, till marksten till växthus. Åh vad många val vi har framför oss. Helt sjukt. Vi kan knappt bestämma oss för vilken färg vi ska ha på taket, hur ska vi då kunna välja fasadfärg eller färg på kaklet i badrummen? Ska man köra säkra kort eller slå på stort och dra in häftiga nyanser? Hjälp. Tur vi inte behöver bestämma allt på en gång!

Blev veckohandling på Citygross också innan vi körde tillbaka hem för att fixa god söndagsmiddag :) Nu slår vi oss ner i soffan och myser resten av den här helgen!

Till vänster i bilden ovan kommer vårt hus att ligga, verkligen med skogen intill knuten!
Här nedan är  bilder från vår lilla utflykt i närområdet :) 

Inga kommentarer: