söndag 24 juli 2011

Slagna hjältar. Ja så känner vi oss där vi sitter nersjunkna i soffan efter en lång helg. Att lägga tak är absolut något man kan göra utan proffshjälp (om man inte är höjdrädd som jag), men kroppen värker så här efteråt. Jag agerade "langare" på marken och kastade runt med ganska många betongpannor vilket känns i ryggen och armarna idag. Stefan och de andra som vågade sig upp taket har, utöver det, kramp i benen efter att ha arbetat på sluttande yta i flera timmar. Men de slapp åtminstone bandage om foten och spruta i armen... Klantiga jag lyckades förstås trampa på en gammal spik när alla läkten slängts ner på marken. Genom skon och in i foten - mys! Fast det gjorde inte jätteont, var mest jobbigt att behöva åka iväg och få en stelkrampsspruta eftersom jag är löjligt kinkig när det gäller sprutor ;) Sen fanns det infektionsrisk och grejor så jag var tvungen att ta hand om mitt lilla sår noga. Inget mer takarbete för mig alltså. Ja inte jättemycket för de övriga heller eftersom regnet envisades med att jävlas med oss...
Skulle egentligen ha jobbat idag också men det var knappt ens lönt att börja för allt regn. Blev istället ett besök hos Stefans morbror innan vi åt lunch och sedan åkte hem till Ängeholm för att vila upp oss lite inför en ny vecka. Stefan säger att träningsvärken kommer att vara ännu värre imorgon och jag fasar lite. Gör min rygg ondare kommer jag nog inte ur sängen..!

Inga kommentarer: