måndag 11 juli 2011

Pappa Kapten.
Igår tog jag mig äntligen ut på båten. Jag gick upp tidigt och tog tåget till Helsingborg, sedan bussen till Råå där jag promenerade den sista biten - bökigt, men det fick det vara värt :)
Vinden var på helt fel håll så det blev inte mycket segling, men det var skönt att vara ute på havet igen!
Nästan sex timmar tog det innan vi nådde Torekovs hamn där Stefan sedan mötte upp oss för middag och kvällsdopp. Häärligt! Trött var jag när vi väl åkte hem och det var ganska skönt att få somna i sin egen säng istället för att övernatta ombord..

Idag har jag varit ganska flitig (även om jag tog lång sovmorgon). Har börjat rensa lite här hemma och fick ganska bra ordning i köksskåpen. Har långt kvar, men det är skönt att ha börjat. Och ska vädret fortsätta vara lika ostadigt som idag så är det ju bra att jag har något att "roa" mig med.

Inga kommentarer: