söndag 7 augusti 2011

Helgen.

Hemma igen efter en härlig helg :)

Fredag:
Nådde fram till hotellet vid halv 3 tiden och efter en kort tupplur på rummet tog vi oss ner till Spa-avdelningen av njöt av varma bubbel- och bastubad.
Tillbaka uppe på rummet spöade jag Stefan i kort. Bästa reglerna dessutom (de omgångar jag vann fick jag mer champagne i mitt glas - de omgångar Stefan vann tog han av ett klädesplagg) Eftersom jag vann mest så slutade det med att Stefan trots allt var ganska väl påklädd och jag ganska drucken ;)
Vi åt en ganska tidig middag då vi båda var rejält hungriga. Fick vår tre-rätters uppgraderad till en grillbuffé som verkligen hade det mesta att erbjuda. Massor med grönt, flera olika sorters kött - och till min förtjusning... massor med olika desserter ;) Blev så mätta att vi knappt kunde ta oss tillbaka till rummet ;)

Lördag:
Juicer i glada färger ;)
Började dagen med stor hotellfrukost, med onaturligt grön äppeljuice.., och sedan gav vi oss iväg till grannbyn för att gå och strosa längs med gamla kullerstensgator och titta på båtar i den lilla hamnen. Fint väder hade vi så det var mysigt :)
Betade av flera matvarubutiker i jakt på bra erbjudanden på vin och öl, då vi ville fylla på förrådet här hemma, och även om öl på flak var svårt att hitta (fanns bara i back) så hittade vi många goda viner :)
Åt lunch på ett café vid havet innan vi begav oss hemåt igen för att återigen besöka vårt Spa. Fick hela området för oss själva och kunde njuta i lugn och ro :)
Åt middag lite senare på lördagen och hann därför spela några omgångar biljard innan vi satte oss till bords. Stefan hade lite svårt att hitta formen till en början så utan att skryta kan jag faktiskt säga att jag vann ganska lätt i första matchen ;) Sen vann han över mig i andra innan jag slog honom i två raka. Ingen bra tävlingshelg för Stefan alltså, hihi.
Blev en väldigt god middag även på lördagen, och i mer normal mängd ;)

Söndag:
Vinstället är fullt för första gången :)
Körde ifrån hotellet med alldeles för lite diesel i tanken i min mening ;) Detta är en ständig diskussion mellan oss, då jag alltid är supernojig över att bli stående längs en vägkant och Stefan vill använda varenda droppe innan han tankar mer... Eftersom det var Stefan som körde så var det han som fick bestämma. Innan vi nådde Köpenhamn började tank-lampan att lysa. Vi stannade till på Bottleshop innan bron för att handla öl och sedan fortsatte vi mot Sverige - fortfarande utan att ha tankat. 86 km sa mätaren att den skulle fixa. Jag försökte hålla mig lugn men när vi närmade oss Glumslövs backar där Stefan gått med på att stanna och tanka visar inte mätaren några kilometer längre - den bara blinkar!! Snacka om att köra tanken tom ;) Men vi kom fram till pumpen och sista biten kunde jag andas ut med massor av diesel att köra många mil på. Tur var nog det för Stefan var lagom trött på mitt nojade. "Hade vi inte haft bagaget fullt med vin skulle jag söva dig och slänga dig där bak." Haha det är kärlek ;)
Stannade till hos Stefans föräldrar så att han kunde hjälpa dem ytterligare med taket som snart är färdigt. Blir jättefint!
Hämtade upp Niike som spenderat helgen hos kompisen Beau och åkte sedan hem. Alltid skönt att komma hem efter några dagar borta :)

Fin rumpa på taket - ja osså svärfar ;)
Imorgon ska jag minsann jobba!

Inga kommentarer: