måndag 22 augusti 2011

Kalorier.

Har verkligen slarvat med hälsan sedan bröllopet. Nu har jag inte gått upp mer än ett kilo, men tanken var att jag skulle fortsätta neråt. Jag är helt enkelt inne i en djup svacka där jag inte hittar någonting som inspirerar mig till att träna. Usch :(


Laddade hem en app till telefonen idag som hjälper till att hålla koll på hur många kalorier man får i sig och bränner på en dag och jag tänkte använda den hela veckan för att få en bild av hur illa det är ställt. Märker redan att jag tänker mig för innan jag stoppar något i munnen och har jag tur (?) så kanske det hela motiverar mig att röra mig mer då det betyder att jag får äta mer ;) 


Jag har fyllt i längd, vikt, ålder, kön och hur mycket jag vill gå ner under en viss period och appen har räknat ut hur mycket jag får äta om dagen. Verkar smidigt! Får väl se hur jag känner om en vecka.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad heter appen? :)

Fru Suokas sa...

ShapeUp :) Finns på nätet också.