tisdag 9 augusti 2011

Två dagar med jobb nu och det känns... väl helt okej. Första veckan tillbaka efter semestern för de flesta - både barn och personal. Lokaler i lite oordning, ingen speciell agenda. Jag känner inte själv heller för att starta upp något då jag inte har så många dagar där innan jag försvinner igen. Så det blir mest att man driver. Barnen leker och jag finns där om det skulle vara något. Nä jag trivs nog bättre att komma och vikariera mitt i terminen då olika projekt är igång :)

Stannade till hos brorsan på vägen hem idag och gick igenom lite grejor. De hade rensat i förrådet där det fanns massor med gamla lådor från vår barndom och jag ville se så att inget "värdefullt" slängdes. Kom hem med en hel del lådor ;) Blev bland annat sittande med en hög med gamla brev, min samling Spice Girls-samlarbilder, bokmärken, sparade teckningar... Ja allt möjligt. Härligt att sitta och minnas en stund :) Gick även igenom en massa gamla utklädnads-kläder men det mesta var i väldigt dåligt skick.. Räddade några hattar i alla fall som jag funderar på att ha med till någon förskola så barnen kan klä ut sig :)
Kvar i bilen står en kartong med ungdomsböcker och en hel kasse med gosedjur, får bli mitt projekt för imorgon!

Hm, vi skulle ha filmkväll nu men det var en värdelös film så jag har knappt tittat. En dokumentär om en skådespelare som ändrar bana och försöker bli rapp-artist - men det enda jag hör är svordomar och det enda jag ser är knark ;) Inte riktigt en film för mig...

Inga kommentarer: