måndag 29 augusti 2011








Rädd hund och vaktande katt. Inget ovanligt när det gäller Niike och Betty. Skönt i alla fall att de klarar av att vara i samma rum utan att bråka...

Efter segling med Farbror Thomas och hans Ann-Britt lördag-söndag blev det lite födelsedagsfirande hos Stoffe och Jenny. Vi missade det egentliga firande, men blev istället bjudna på middag - inte fy skam! :)

Idag har jag varit seg. Haft svårt att komma igång. Har gått promenader med hunden, veckohandlat... men inte pluggat så mycket som jag borde. Lyckades dock imponera på mig själv (och kanske lite på Stefan också) när jag utmanade mig själv med matlagningen till middagen. Har bott hemifrån i över fyra år men har fortfarande aldrig helt på egen hand lagat kötbullar eller kokt potatis. Så idag var det äntligen dags! God gräddsås blev det dessutom till. Jag kunde minsann ;) Tog en väldig massa bilder också för att föreviga tillfället. Men köttfärs som fräser i smör är inte jättevackert som närbild så jag tror jag skonar er från det ;)

Inga kommentarer: