tisdag 15 maj 2012

Hej.

Nu är jag tillbaka i vardagen. Förlåt om jag varit frånvarande. Till och med bloggen blev misstänksam och bad om lösenord när jag helt plötsligt dök in här för att uppdaterna. Den var så upprörd över mitt beteende att den låtsades att den inte visste vem jag var. Men jag antar att jag förtjänade det. Men den här resan passade det inte att blogga om. Eller jo nu i efterhand, men jag hittade inte tiden eller motivationen när jag var mitt uppe i den. Men nu är det ordning och reda igen. I'm back.

Resan till Irland var verkligen en höjdare. För oss som var där. Den var så fylld av interna skämt (så som "ANNARS?!", röda byxor och "Bop bop"). Det är också en förklaring till det dåliga bloggandet. Det går helt enkelt inte att förmedla resan med ord så att ni övriga förstår vad vi haft för oss. Vi har ju givetvis umgåtts med Stefans syster, det var ju hela anledningen till att vi reste dit. Vi har även druckit öl, vilket ju nästan är ett måste när man är på Irland. Grabbarna var på whiskeydistilleri och jag fotade närmiljön. Vi var också ute och "svirade" en kväll för att känna på utelivet och det var också väldigt roligt. Mest för att Kusin/morbror Jonas såg ut som en Stekare från 2008 och irländarna inte riktigt var redo för det. Sen hade jag missat klädkoden fullständigt då någon glömt meddela mig att som tjej på en pub i Galway efter kl 20:00 MÅSTE man ha kortkort (utan strumpbyxor) och HÖGA klackar. Lite som att vara den enda som kommer utklädd till en icke-maskerad.
Men jag och Stekaren höll humöret uppe ändå. "En" guiness löser det mesta!

Inga kommentarer: