torsdag 3 maj 2012

Rättigheter.

Fick en fråga här på bloggen angående mina bilder och huruvida dessa får lov att användas av andra. Enormt smickrande att någon vill använda mina fotografier och göra tavlor av dem, men det fick mig också att fundera kring hur jag ställer mig kring detta. Och ärligt talat så vet jag inte. Å ena sidan tycker jag om att mina bilder är just mina och unika, och att om jag själv trycker upp dem som tavlor så är det bara jag som har dem. Men å andra sidan så är det som sagt smickrande att någon annan vill använda dem, och vad gör det att någon mer har samma "konst" på väggarna? Så jo, varsågoda att använda mina bilder, men säg till först, så att jag vet var de tar vägen. Från och med nu kommer jag därför också att sätta dit en liten "stämpel" med mitt namn. Så vill man ha bilden får man be om den för att slippa denna. Ok?


Inga kommentarer: