fredag 11 maj 2012

Irland.

Oj så trött jag är! Drog mig precis undan från gemenskapen och kröp ner under täcker för att hitta ork för morgondagen. Blev inte många timmars (eller minuters) sömn natten till idag och det känns nu. Men vi har haft en fantastiskt rolig dag, och trots att vi möttes av ett par regnskurar när vi lämnade Dublin har vi faktiskt fått se en hel del sol.
Galway är en himla mysig stad som ligger på Irlands västkust. Vi bor på ett fint lägenhetshotell bara en stenkast ifrån centrum och utsikten är ljuvlig åt alla håll och kanter. Jag har försökt fånga vissa delar av dagen på bild, men av någon anledning så har det inte blivit så roliga/fina bilder som jag sökt och hoppats på. Man har väl sådana dagar ibland. Ska se över kamerans minne imorgon och se om jag hittar några guldkorn att bjuda på, men till dess får ni nöja er med en bild på fyra ur sällskapet som njuter av kvällssolen.


Vi passade på att strosa lite genom staden i eftermiddags och givetvis var vi tvungna att besöka en pub för att dricka guiness. Efter mycket letande hittade vi en riktigt typiskt pub (i alla fall så som vi turister föreställer oss att det ska va), med livemusik, lite mörk och dyster inredning och massor med god öl. 
Imorgon ska grabbarna iväg till ett whiskeydistilleri (hur det nu stavas) och då ska jag, om vädret tillåter, ge mig ut i närområdet med kameran och bara njuta. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni får en underbar tid på Irland!! Koppla av njut och bara sug in all atmosfär där är... Är väldigt avundsjuk på er alla som är där nu, Irland är ett dröm resmål för mig.
Många kramar Anna.