torsdag 25 november 2010

Bästa jobbet + julfint.

Jag har världens bästa jobb. Det är så underbart att komma in på en förskola och mötas av en massa leende barn som tjoar och ropar ens namn. Som slåss om att sitta närmast. Barn som smyger ner sin hand i ens egen och viskar "Tessa, jag älskar dig". Det finns ingen annan arbetsplats där man kan få samma uppskattning :)


På hemvägen idag passade jag på att åka inom blomsteraffären och köpa några Julstjärnor och en mini-gran :) Förra året hade vi en Jul-en, men i år hittade jag en granliknande sak som blev ännu bättre! Mysigt utan att ta upp halva lägenheten. Nu är allting på plats här hemma, förutom en duk som måste strykas. Till och med ljusen på balkongen är upphängda. Och så klart min specialare i köket som jag kom på ifjol :)



Inga kommentarer: