fredag 5 november 2010

Irland.4.


Då är det torsdagkväll och Irlandsäventyret är snart över. Sa nyss hejdå till Jessica och Thomas, nästa gång vi syns blir antagligen på bröllopet i maj. Konstigt att ha en blivande svägerska som man träffar så sällan! 


Idag har varit en väldigt lugn dag. Det regnade, igen, och vi hade ingen riktig lust att bli blöta en gång till. Blev att kura i soffan med en bra bok och en kopp varm choklad - inte dumt det heller :) På eftermiddagen/kvällen tog vi en taxi in till centrum och medan större delen av skaran ägnade sig åt shopping satte jag mig på en pub med Stefan och svärfar - mycket bättre :) Nu behöver vi inte ha dåligt samvete för att vi inte var ute kvällen inne, för en irländsk pub har vi besökt!


Blev sedan en mysig middag på en fin indisk restaurang. Första gången för mig och jag var riktigt nervös över hur stark maten skulle vara. Dock hittade jag ganska snabbt en del av menyn som var "very mild" och det passade mig bra :) Gott var det och jag blev fruktansvärt mätt! Så mätt att jag tackade nej till en halvliter glass som annars skulle kastas eftersom vi reser imorgon. Jag sa att jag kunde äta den till frukost istället ;)


Imorgon bär det alltså iväg hemåt igen, tre timmar i röda faran och sedan massa timmar på flygplatser och i luften. Vi lämnar lägenheten runt halv sju imorgonbitti och beräknar inte att vara hemma förrän fem-sex på kvällen! 


Har varit en rolig resa på alla sätt och vis, är väldigt nöjd med att jag följde med till slut :)

Inga kommentarer: