onsdag 3 november 2010

Irland.3.

Vilken dag! Var uppe tidigt och hoppade i finaste klänningen direkt efter frukost för att sedan åka iväg till Jessicas examen-cermoni. Som jag nämnde igår så hade vi bara två biljetter till tillställningen, men Jessica hade sagt att de inte brukar kolla så noga. Men självklart stod där två i dörren och tog biljetter av alla som gick in...(!) Jag är inte så tuff i sånna lägen och övervägde att stanna utanför, men jag höll Stefan i handen och hann tryckte sig in med bestämda steg och låtsades inte höra tanten som skrek "tickets!!! Your tickets!!!" När jag väl vågade lyfta blicken från golvet hade vi tagit oss en bit in i rummet och även resten av Svensk-gänget hade följt efter och tanten stod kvar vid dörren och muttrande om ifall hon var osynlig ;) Vi är numera kända på Irland som Graduation-craschers! Jag är i alla fall glad över att vi kom in och fick vara med Jessica på hennes stora dag då hon till och med fick gå fram och ta emot ett extra pris då hon blivit utvald till Årets student i en av kategorierna :) Bra jobbat! 


Efter cermonin åkte vi tillbaka till lägenheten för att byta om till mer praktiska kläder då en tur ut på landet stod på schemat. Vi for ut till Jessica och Thomas för att titta på det hus som de håller på att bygga och för att hälsa på alla djuren :) Alla barnen i baksätet somnade igen (det är en bra sovarbil).


Nu ikväll har vi ätit god buffé och för en liten stund sen gav sig studenten och minstingen ut på puben. Jag hade tänkt följa med, men orkar verkligen inte! Kändes inte lönt att betala taxi för att ta en öl någonstans när man har både öl och vin hemma i lägenheten och gott om sällskap :) Snart dags att lägga sig och läsa lite i min nya bra-iga bok...



Inga kommentarer: