onsdag 18 april 2012

Bakning pågår.

Det blir ett lika stort projekt varje gång.
Varför göra det enkelt för sig liksom?
När man väl bakar, kan man väl göra det ordentligt?

Denna gången blir det en Vaniljmoussebakelse med björnbär.
Fast som tårta.
Jag håller på att leta alternativ till födelsedagen.
Den kommer firas några gånger så jag vill ha olika tårtor.
En på jobb, en på fest och en på kalas - blir väl lagom?

Jag har höga förväntningar på den här bakelsen/tårtan.
Där är ett lager med kladdkaka - vad kan gå fel liksom?
Ett lager med vaniljmousse (som ska frysas, så klart).
Ett lager med citrongelé - fräsch och gott!
Och alltsammans toppas med färska björnbär.
MUMS!

Jag återkommer senare med recension och bild 
(eller arga rop om jag tappar den i golvet)
Men det blir nog ganska sent.
Ni vet frys-tid och sånt som det alltid är när jag bakar.

Åter mot köket!
Det blir ju tyvärr disk också...

1 kommentar:

Ma sa...

Jaså, det är där du håller hus:) Provade att ringa dig men som vanligt har du "förlagt" telefonen ;)