söndag 8 april 2012

En bild till.

Ja några bilder blev det från gårdagen i alla fall :) Är lite svårt ibland med ljus och skärpa då man inte vill blända lillkillen med blixtar stup i kvarten och man trots allt helst vill ha ett "naturligt sken". Tur att mycket kan förbättras i Photoshop i efterhand. Skuggor kan ljusas upp, kontraster ökas och -vips- så har man en bild som ser mycket proffsigare ut än när man först tog den! Något jag kommit på mig själv med att göra flera gånger med bilderna på Lucas tillsammans med någon annan (till exempel på den på honom och mig här bredvid) är att jag markerar bara honom och gör ljusa partier lite mörkare. Låter kanske jätteknasigt men det jag menar är att han är så mycket ljusare i hyn än oss andra så han absorberar mer ljus (av till exempel blixten) och det kan jag jämna ut i efterhand så hans fina ansikte inte försvinner i allt det ljusa :) 

Inga kommentarer: