torsdag 16 februari 2012

Brandutbildning.

Ikväll har vi haft brandutbildning på jobb. Och oj vad slarvig man är. Har nog aldrig riktigt tänkt på hur farligt det är, och hur fort det går när det väl tar fyr! Har en del att jobba med på förskolan, men jag känner även att jag behöver kolla över hemmet. En brandsläckare vill jag definitivt äga efter kvällens samtal och filmer! Det som känns tryggt att veta i alla fall är att lägenheten är "säker" även om det brinner hos grannarna. Speciellt vid juletid när det är mycket tända ljus brukar jag noja över vad som skulle hända om det tog fyr hos någon annan men nu vet jag att med stängda dörrar och fönster är lägenheten okej i upp mot en timme, så då hinner man förhoppningsvis bli räddad via ett fönster istället för att springa runt i en rökig trappuppgång... Men fy fan, ha respekt för elden mina vänner, det går så fruktansvärt fort...

1 kommentar:

Janna sa...

Köpte mig en brandsläckare på clas ohlson för några veckor sen! Mkt bra köp..snygg e den oxå vit och fin! :) Bara ett litet tips.. dom röda smälter ju inte direkt in och man vill ju ha den nära till hands! :)