onsdag 22 februari 2012

Nu räcker det.

Nu har jag inga ursäkter. Det hela är bara...pinsamt. Tänk att jag inte har bättre självkontroll.
Jag var så nöjd med mig själv förra våren. Jag tränade. Jag åt bra. Kilona trillade sakta men säkert tills jag (nästan) nådde min målvikt. Sen kom bröllopet, det stora målet. Och av någon anledning lät jag allt fallera. Jag hade ju varit så duktig så visst var jag "värd" lite gott. Träningstillfällena blev färre och antalet kolhydrater i maten ökade i stadig takt precis som kilona. Så här sitter jag, nästan ett år har gått. Och jag är tillbaka på ruta ett. Riktigt alla kilon har väl inte återvänt, men många, och resten är säkert inte långt borta. Sötsuget är värre än någonsin och jag låtsas att jag inte hinner med att träna - trots att jag hela tiden inbillat mig att när jag väl börjar jobba och har ett fast schema ska jag ta tag i det! I måndags var det två månader sedan jag började på mitt nya jobb. Det är hög tid att jag slutar ljuga för mig själv. Det är dags nu. Tills jag hittar någon träningsform som passar återupplivar jag min Playstation-tränare som hjälpte mig ifjol. 05:45 ställer jag klockan på imorgon och sedan finns det ingen återvändo. Till en början ska jag få in rutinen och då gäller det ett litet pass VARJE vardagsmorgon. Sedan ca 3 i veckan. Målet är att sluta gå upp i vikt. På sikt vill jag gå ner till det jag vägde för ett år sedan, men den här gången är det okej om det tar lite längre tid, bara det blir varaktigt. Men mitt huvudsakliga mål är att bli piggare och friskare. Wish me luck!


Inga kommentarer: