tisdag 7 februari 2012

Vissa dagar.

Ibland flyter inte livet på som vanligt. Idag var en sådan dag.

07:45 ringde väckarklockan efter en natt med ytterst dålig sömn.
07:52 ringde mamma och behövde hjälp med en bil som inte startade.
Då hade jag hunnit kissa och sätta på mig 1,5 strumpa.
08:02 stod jag på mammas uppfart och försökte hjälpa till med bilen.
08:10 gav vi upp och stuvade in mammas grejor i min bil.
08:15 hämtade vi upp en frusen bror utanför körskolan (mamma hade lovat skjuts).
08:22 kommer jag till jobb, mamma och bror kör i väg i min bil.
Jag är då 38 minuter tidig till jobb och har inte hunnit äta frukost och börjar fundera på om jag har kläder på hela mig...

Jag får kaffe och knäckemacka på jobb och börjar komma ifatt mig själv. Börjar jobba när klockan närmar sig 9. Har en ganska stressig dag. Hamnar i köket tillsammans med en kollega för att laga mat till 30+ ungar då köksan är hemma sjuk. På något sätt lyckas vi få ihop en laxrätt som var riktigt god (och bara fem minuter försenad). Eftermiddagen flyter på ganska smidigt.

16:00 hämtar mamma mig på jobbet och vi åker hem till henne för att kämpa med hennes bil igen.
16:30 ger vi upp första gången.
16:33 kommer en granne som kan bilar och hjälper oss.
16:43 går mammas bil igång.
16:55 kör jag in i garaget här hemma.
17:15 slår jag mig ner i soffan med en cider och inser att ÄNTLIGEN är det tisdagsmys - om jag orkar hålla mig vaken!

1 kommentar:

Ma sa...

Tack för all hjälp och uppmuntran. Insåg att jag varit iväg tolv timmar när jag kom hem igen men var å andra sidan härligt slut efter träningen.
Imorgon är en annan dag.
Kram älskade dotter :-)