fredag 3 februari 2012

Plus och minus.

Ja för att börja lite positivt så vill jag bara berätta att jag fick mail från skolan idag som bekräftade att mina sista inlämningar på sista kursen var godkända. Härligt! Vet inte vad jag hade gjort om jag så här tre veckor efter examen hade fått veta att jag behövde göra om eller komplettera en uppgift! Men nu kan jag fullständigt lägga det bakom mig (igen, typ). Nu ska bara alla resultat sammanställas och sen kan jag hämta ut mitt examensintyg. Förutom några små ändringar på mitt examensarbete tog jag mig igenom hela utbildningen utan att behöva göra om någon tenta över huvud taget :)

Om jag ska nämna något desto mer negativt så är det att vårt byggföretag inte sköter sig. Pappa ringde i eftermiddags och berättade att han varit i kontakt med vår kontaktperson på kommunen och fått veta att vårt byggföretag inte varit i kontakt med kommunen för att lösa bygglovet på nästan två månader!! Vi fick brev om kompletteringar på bygglovshandlingarna dagarna före jul och sedan har vi fått höra av byggföretaget att de haft kontakt med kommunen efter det och jobbar på de ändringar som behövde göras, men så är tydligen inte fallet! Han på kommunen menade att han inte hört något alls om vårt bygglov sedan han skickade iväg papperna den 14 december! Fick inte tag på vår kontaktperson på byggföretaget idag så blev ett argt mail istället om att det här inte är okej!! Från och med nu kommer vi vara stenhårda med att allt sköts som de ska!!

Inga kommentarer: