torsdag 9 december 2010

Frågor.

*Vilken svordom använder du mest?
Hmm.. använder nog alla de vanliga ganska ofta - fan, helvete och jävlar

*Äger du en iPod?
Nej men jag är medlem i Applefamiljen via min fina Mac ;)
*Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Olika från dag till dag. Allt från 05:30 och uppåt.
Hur många resväskor äger du?
Har en stor lila klassisk resväska som är bra till alla typer av resor :)
*Använder du flip-flops?
Aldrig! Sjukt obekvämt med en rem mellan tårna och de låter så störigt. Bojkottar både Flip-Flops och Foppatofflor!
*Var köper du dina matvaror ifrån?
Storhandlar på Willys, men mycket blir så klart på Hemköp nere på hörnan...
*Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Tar det nog hellre, brukar inte vara så nöjd med bilder på mig själv ;)
*Vilken var den senaste filmen du såg?
Tror det var "Harry Brown". Ska mest troligt se "Draktämjaren" ikväll.
*Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Känner inte så många barnfamiljer på det viset så hade nog fått bli en vän. Träffar ju så mycket barn när jag jobbar.
*Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Beror ju på beloppet! Hade det varit en 10 000 så hade jag investerad i en Iphone då min mobil har blivit sjukt omodern ;) Hade beloppet varit upp mot en 5 000 000 hade det helt klart blivit ett hus till mig och älsklingen!
*Har någon någonsin kallat dig lat?
Mest troligt ja.
*Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej mediciner undviker jag så mycket som möjligt.
*Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Cd-spelare? Nej vi använder Spotify!
*Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Hm... inte vad jag vet... men än är inte veckan slut.
*När var senast någon stötte på dig?
Älsklingen stöter på mig dagligen ;)
*Vad åt du till middag senast?
Blir alldeles strax serverad hemmagjorda köttbullar, pasta och svampsås :)
*Använder du huvtröjor?
Ja mysigt värre! Har till och med på en just nu, men jobbigt att ha under jackan..
*Kan du vissla?
Javisst! Men fråga gärna min bror ;)
*Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma mest troligt, hon är den enda som står ut med min otrevliga ton ;)
*Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanor! Men slänggungorna är en klassiker som inte går att förneka.
*Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Mest troligt. Alla pratar väl om alla...
*Vilket riktnummer befinner du dig i?
0431
*Tittade du på tecknat när du var liten?
Mycket! Tittar än :)
*Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Väla är ganska stort :)
*Hur många syskon har du?
1 bror. Har man en så bra behöver man inte fler!
*Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej det kan jag väl inte påstå..
*Vilken film kan du alla replikerna till?
Hur man blir av med en kille på 10 dagar ;)
*Äger du några band t-shirts?
Nej använder inte så mycket t-tröjor..
*Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra.
*Läser du för skojs skull?
Ja, gärna.
*Pratar du några andra språk?
Engelska. Kan några finska julsånger också om de räknas ;)
*Diskar du din egen disk?
Japp jag och Stefan turas om.
*Har du gråtit offentligt?
Jajemen. Är jag ledsen så gråter jag, oavsett var jag är.
*Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop. Min underbara MacBook :)
*Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja det tror jag.
*Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Brukar alltid skryta med att jag bara har naturliga hål så nää ;)
*Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej jag är en modern kvinna ;) Men jag skulle klart uppskatta gesten..

*Kan du kasta macka?
Inte så som frågan antagligen menar..
*Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, men på många andra ställen.
*Vad har du med dig in på bion?
GOOODIS!
Vad har du för väder?
Snööö :)
*Har du en blogg?
Ja. Big surprise?
*Gillar du att flyga?
Jag är lite nervös, men tycker ju om att komma till nya platser.
*Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humorn är nog viktigast..
*När sov du senast på golvet?
Oj, det minns jag inte.
*Vilken är din favoritdrink?
P2 är en goding.
*Gillar du din boende-situation?
Ja, det gör jag, men hade så klart hellre haft ett eget hus.
*Vilken är din mammas hemstad?
Halmstad.
*Din pappas hemstad?
Eslöv.
-Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8-10 för att fungera optimalt. Men fungerar det gör jag nog på bara 1-2 också om jag måste.
*Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Väldig blandning. Ibland massor, andra dagar inget.
*Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej jag har alltid varit lärarens favorit ;)
*Vilken är din favoritfrukt?
Clementin är väldigt gott under den här säsongen.
*Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Jo egentligen, men jag vet inte hur man räknar dem så det är lite skit samma ;)
*Hur gammal blir du nästa födelsedag?
24.
*Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja det har jag nog alltid varit! 
*Tror du på liv på andra planeter?
Det är inte någonting jag utesluter.
*Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Kommer ärligt talat inte ihåg..
*Tror du att Gud är man eller kvinna?
Tror inte direkt på Gud, men visst borde det heta Gudinna om det vore en kvinna?
*Vad var det senaste du åt?
Fick precis ovannämnda köttbullar :)
*Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Både och. Det kvittar helt.
*Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet faktiskt inte. Mina mellannamn har jag "ärvt" från mormor och farmor i alla fall.
*Gillar du senap?
Helt okej till vissa rätter.
*Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Ring mamma ;)
*Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Är säkert riktigt häftigt, men tror inte jag vågar..
*Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
??? Ingen aning!!
*Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.
*Tycker du om att krama folk?
Kramar är något av det bästa med livet :)
*Skulle du säga att du är trendig?
Nej.
*Äger du en digitalkamera?
Ja, önskar dock att jag hade en riktigt grym systemkamera..
*Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nej, för jag är sådan själv.
*Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
De flesta skönlitterära böcker jag läser ;)

*Tycker du att du är attraktiv?
Lite söt är jag nog :)
*Vad är du allergisk mot?
Ingenting, men är lite känslig mot getingstick
*Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej det är ju så gott!
*Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Antagligen Joakim. Pappa ville att min storebror skulle heta det men då fick mamma bestämma ;)

2 kommentarer:

Jane sa...

haha. det va rolig och intressent läsning!

Mamma så klart sa...

Tack för goa skratt. Du är helt underbar!