onsdag 22 december 2010

Jag har haft väldigt mycket tur med tågen i det kaos som varit den sista tiden. Har i för sig blivit en van pendlare och uppdaterar mig ständigt på internet. Detta gör att jag hela tiden väljer rätt tåg som bara göra mig 10-20 minuter försenad istället för 60-90. Det får man vara nöjd med :) Om jag sen dessutom skulle fastna någonstans så har jag oftast något med mig som jag kan sysselsätta mig med medan jag väntar. Igår blev det till exempel en 40 minuters väntan på Knutpunkten innan Pappa och Sofia tagit sig igenom alla bilköer från Eslöv och då hann jag minsann läsa färdigt den bok om ledarskap som jag började plugga i tidigare under dagen. Så nu slipper jag plugga idag :)

Blir en storstädning av lägenheten idag istället, vilket verkligen behövs! Man röjer lite på ytan med jämna mellanrum, men går man inte på djupet så blir det stökigt direkt igen. Vill inte behöva fira jul i den här röran! Tänkte ta tag i det efter frukost, men just nu ligger jag så skönt kvar i sängen med datorn bredvid så det dröjer nog en liten stund till innan jag tar tag i den här dagen ;) Och föresten! Mitt älskade Monsterworld fungerar igen ;) Woho!


Inga kommentarer: