söndag 19 december 2010

Helgen.

Då har man "jullov" nu då :) Det firades med en shoppingrunda med mamma i Helsingborg och på Väla. Det är skönt när man blir färdig med all julklappshandel på en dag, men sen är det inte så många jag ska köpa till i år i för sig. 
Pernilla bjöd in mig till After-Work på Bahnhof, men jag var alldeles för trött och somnade på soffan när jag väl kom hem. Fredagsmyset bestod av en macka till kvällsmat - det var allt jag och älsklingen orkade ordna i matväg ;)
När vi väl vaknade till liv vid åttatiden slängde vi igång Australia och låg och njöt av vackra filmvyer (extra tjusigt med barbröstad Hugh Jackman, Stefan var dock inte lika impad av just det).

Större delen av lördagen satt jag som sagt och svor över mitt internet (som för övrigt fortfarande krånglar). Lite pulkaåkning och bus med hunden i snön och givetvis tittade vi på när handbollsdamerna tog sig till final :)
På kvällen tog vi tåget till Maria Park och åt gott tillsammans med Ricke, Jonas och Jeanette. Sedan satt vi och tjabbade, lyssnade på musik och drack gott hela kvällen :)

Idag har jag hunnit med ganska mycket. Gick hem till Pernilla direkt när jag vaknade och snackade en stund med henne, var ju evigheter sen vi sågs! Därefter gick jag hem efter hunden och mötte sedan upp Jane för en promenad. Det är så mysigt att vara ute i all snö! Och hunden blir ju alldeles tokig! 
Om en stund är det dags att se svenskorna få stryk av norskorna (även om jag hoppas att svenskorna ger dem en riktigt kamp). Blir nog en pizza till också, mums :)

1 kommentar:

-janna sa...

När han häller vattnet över sig själv där så dör man ju lite.. ;)