lördag 25 december 2010

Om Julafton.


Var väldigt tydligt i min blogg-statistik att det inte var en vanlig dag igår. Endast åtta stycken hade haft tid att gå in och läsa. Sen hade jag i för sig inte uppdaterat mer än "God Jul" igår heller så för er som uteblev var det ingen större förlust ;)




Julafton igår alltså och det blev en väldigt mysig sådan :) Bytade paket med älsklingen på morgonen och han hade minsann köpt biljetter till David Batras show i februari :) 
Sedan följde vi med mamma ut till brorsan och hans sambo på julfrukost på förmiddagen, och vi passade även på att gå till kyrkogården för att tända ljus vid minneslunden för alla de som tyvärr inte längre är med oss 



Eftermiddagen bestod av allmänt mys hemma och ytterliggare en paketöppning då jag helt oväntat fick julklapp även av Micke. Tror han var fikasugen för jag fick ett Coffee Card ;) Får väl möta upp honom på Espresso House en dag!




Strax innan fem begav vi oss mot Åstorp där det "riktiga" julfirandet skulle äga rum tillsammans med mamma, Stefans föräldrar, Jonas, Elsie och Timo :) Blev massor med god mat (fastän brunkolen gömt sig i ett kylskåp i ett annat hus). Vi hade paketutlottning istället för paketlek, vilket innebar att alla paket fick en siffra och sedan drog vi lott om vilket paket man skulle få. Jag fick ett frågespel inriktat på mat och kokkonst och jag har en känsla av att Stefan kommer vinna stort över mig om vi spelar ;) Som traditionen bjuder blev det även jakt efter mandeln i gröten och stackars Jonas vann inte i år heller. Han hatar gröten, men hans vinnarskalle tvingar honom att äta varje år, hihi. 



Får ju inte glömma att även nämna den fina lava-lampa som Ricke hade skickat med till Åstorp! Jag nämnde för ett tag sen att det hade varit mysigt att ha en sådan lampa igen och det hade han minsann kommit ihåg :)



En perfekt julafton utan stress och måsten - en av de bästa på länge :) Var flera av våra nära och kära som önskat sig en jul utan paket-hets så det enda vi köpte var något till varandra och till utlottningen. Så mycket stress vi slapp på grund av det :) Och inte blev julafton mindre mysig eller rolig utan hav av inslagspapper!

Inga kommentarer: