onsdag 9 november 2011

Avskedsturné.

Det låter kanske lite väl dramatiskt. Men ja, en lite dramatisk avslutning passade mig bra. För, för min del, känns det lite märkligt och märkvärdigt att jag inte kommer tillbaka till förskolorna i Förslöv mer, åtminstone inte som vikarie. Vem vet vad framtiden för med sig. Förhoppningsvis dröjer det inte alltför många år innan jag och Stefan har barn som ska lämnas på förskola, och då återkommer jag ju som förälder :)
Jag kände att jag verkligen ville tacka för mig, nu när jag vet att jag inte kommer mer. Tacka för hur fint bemött jag blivit under mina år som vikarie. Hur välkommen och uppskattad jag har känt mig.
Så igår ställde jag mig i köket och bakade nått litet gott att bjuda på för att visa min uppskattning. Blev minimuffins med chokladganache (nån hallon-choklad-blandning) och i alla fall jag tyckte det blev gott. Och att de var så små såg jag som ett plus för då "vågar" alla äta fast det bara är lille-lördag ;)
Förutom några som var försvunna på grund av sjukdom och annat fick jag sagt "tack och hej" till i princip alla som jag arbetat tillsammans med de senaste åren.

Nu siktar jag framåt och ser med spänning fram emot min tid på Vanten :)

Inga kommentarer: