måndag 7 november 2011

Måndag.

Sådärja, då har även den här dagen börjat.
Lite sovmorgon och en tallrik gröt och jag är redo att ta an den nya veckan ;)

Men först lite mer om helgen. Var som sagt på halloweenfest i lördags och som ni såg på bilderna i förra inlägget så gestaltade vi ett dött brudpar. Det var en idé som kom upp och slog rot då det kändes så himla otippat - för vem river egentligen i sönder sin brudklänning för att ha en maskeradkostym?? Ja, jag tydligen ;) Grejen är att klänningen blev enormt smutsig när vi gifte oss och dessutom började den spricka i en söm och skulle alltså behöva både tvättas och lagas om den skulle gå att sälja eller spara på ett "riktigt" sätt. Och de pengarna ville jag inte lägga när klänningen var relativt billig. Så på detta viset fick den vara med en gång till! Var himla roligt att höra alla kommenterar under kvällen, och folk som mötte oss när vi var ute och fotograferade varandra såg inte ut att tro på vad de såg ;) Ett par killar frågade om vi gift oss och när jag svarade "ja" såg de ut att tappa hakan, så jag var tvungen att lägga till "men inte idag!" ;)

Söndagen försvann snabbt då vi sov till elva, inte så vanligt i det här hemmet! En bidragande faktor var säkert att Niike sov borta så hon kunde inte väcka oss ;) Vi käkade frukost, åkte iväg och veckohandlade och for sedan på kalas hos Stefans farmor som fyllde år. Eftersom vi skulle spela innebandy på kvällen mellanlandade vi hos Stefans föräldrar där vi även blev bjudna på middag :)
Innebandyn gick rätt så bra, sprang så att jag fick blodsmak i munnen redan efter första matchen. Ett par mål blev det i alla fall, och ett av dem var dessutom riktigt snyggt! Man börjar komma lite in i det nu, och det är framförallt riktigt roligt!

Idag blir det nog att röja lite här hemma, blev lite kaos här i lördags när vi drog fram grejor för att göra oss läskiga, och det ligger nu saker i hela lägenheten. Sen ska jag ju även ta tag i ändringarna i examensarbetet så att de blir gjorda så snabbt som möjligt...

Inga kommentarer: