onsdag 23 november 2011

Det där jag var på tillsammans med mamma igårkväll var föresten väldigt spännande. Var en reflektionskväll tillsammans med ett nätverk hon ingår i och vi diskuterade olika sätt att tolka pedagogiska dokumentation. Exakt vad vi sa och kom fram till behöver jag kanske inte gå in på närmare, men en sak som jag hängde upp mig på var ett häfte som lades fram tillsammans med läroplanen. "Förskola i utveckling - bakgrund till ändringar i förskolans läroplan" hette den, och jag tycker att det är fruktansvärt konstigt att inte högskolan informerat om den. Är ett rätt tjockt häfte som förklarar mer om bakgrunden till läroplanens mål och som går mer på djupet kring målen och hur man kan tolka dem. Nu hann jag inte mer än bläddra i det, men visst känns det som någonting som vi framtida lärare borde ha nytta av?? Hittade i alla fall länk till häftet som pdf på regeringens hemsida så jag lägger ut den här om jag har någon kursare som läser min blogg och också vill veta mer.

 Förskola i utveckling

Inga kommentarer: