tisdag 15 november 2011

Slut i bollen.

Oj vad trött jag är! Sov dåligt inatt och dessutom bar det iväg till skolan tidigt. Träffade några ur arbetslaget en stund innan första föreläsningen och fick ett hum om hur vi vill jobba. Sen var det föreläsning om miljön ur ett historiskt perspektiv (lite intressant, men fullkomligt meningslöst). Lunch på det och sedan en föreläsning inom matematik som gick i ett rasande tempo. Fullt med halva meningar i anteckningarna, för mer hann man inte med ;) Dagen avslutades med ytterligare en träff med arbetslaget och sedan en lång tågresa hem. Var mörkt när jag klev på tåget imorse, och mörkt när jag kom hem igen.
Hem till älsklingen som var i full gång med förberedelserna av tisdagsmyset. En förrätt gjord på melon och smarrig skinka blev det till förrätt, tjocka revben med krispig klyftpotatis till huvudrätt och snart blir det morotskaka till efterrätt. Jag har sagt det förr - men min älskling han kan! 

Inga kommentarer: