fredag 6 januari 2012

Dålig kombination.

Att gå upp halv 6 på morgonen och sen tro att man klarar av att vara vaken och titta på hockey mitt i natten är dumt. Jag satt rakt upp och ner i soffan och somnade klockan 10 på kvällen. Vi bestämde oss för att gå och lägga oss och sätta väckarklocka för att inte missa matchen. Klockan 2 på natten slog vi igång tvn alldeles yrvakna och förvirrade och jag låg och småslumrade mig igenom alla tre perioderna, men tyckte själv att jag såg mycket av matchen trots allt.  Tills jag insåg att det spelats 10 minuter av förlängningen som jag inte varit medveten om - och det helt plötsligt var fullt med jublande svenskar på tvn. Jag hade missat målet! Lönt att försöka hålla sig vaken då... Att gå upp tiiidigt och sedan vara vaken seeent är alltså en dålig kombination! Men kul att grabbarna tog guld :)

Inga kommentarer: