tisdag 22 mars 2011

Nöjd över att vara nöjd.

Det har varit en riktigt behaglig dag! Känner mig väldigt... harmonisk :) Låter dö-fjöntigt, men det känns som om jag börjar växa in i mig själv. Mer medveten om vem jag är och vad jag vill. Vilken kvällsfilosof jag blev ;)
Detta är givetvis inget som dagens händelser har orsakat/varit anledning till, men att jag är nöjd med min dag beror väl delvis på denna insikt.

Vaknade av en kyss på kinden när älsklingen skulle gå till jobbet. Låg och drog mig en liten stund och gick sedan upp och tog en lång varm dusch som avslutades med en ansiktsmask. Därefter avnjöt jag en frukost i lugn och ro - en morgon bara för mig :)
Det blev en runda till Willys också för veckohandling (duktiga jag) innan jag mötte upp Stefan utanför guldsmeden för att hämta vigselringen - tänk att även den är klar!
Niike hade varit med Stefan på kontoret men fick följa med mig hem när jag ändå var i närheten. Hon höll mig sällskap medan jag pluggade en stund och sedan belönade vi oss själva med en härlig skogspromenad tillsammans med mamma :)
Pluggade lite till efter det och såg sedan till att lägenheten var städad och fin till älskligen kom hem från jobb, det är så härligt när allt är i ordning. Det motiverar mig att fortsätta hålla rent :)
Åt en supersmarrig och nyttig middag (så nyttig att Stefan sa "hade Stoffe sett den här maten hade han blivit arg", haha). Tände en massa ljus i vardagsrummet och såg en bra film ("the network").
En helt vanlig dag som för många säkert anses vara vanlig och tråkig. Men jag är så nöjd med den och är ännu mer nöjd över att vara nöjd ;) Tänk att må så här bra en vanlig tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahahahhaah Stoffe och jag fick ett gott skratt just nu! Konstigt man inte blir smal av att vara tillsammans med honom!