lördag 12 mars 2011

Brun äppelglass och vinmarinerad hund.

Idag har jag och älsklingen varit tillsammans i 50 månader, hihi 


Gårdagen blev mysig som vanligt :) Perfekt fredag att äta godmat och snacka massa strunt över några glas vin! Höll dock på att sluta i katastrof då min iphone dog!! Hade den liggande på köksbordet och skulle gå in på facebook, men helt plötsligt reagerade den inte utan förblev svart i displayen. Vet att jag hade hög batterinivå, men den gick inte att få igång. Reagerade inte på nått på hela kvällen. Fatta panik jag fick ;) Blev ju handikappad! Sen kom jag hem till Stefan, la telefonen i hans händer och sa "Få igång den!!". Medan jag hängde av mig jackan och satte in resterna av pajen i kylen löste han problemet. Allt blir så mycket lättare när man kan knappkombinationen för totalåterstart. Puh vilken tur att den nu fungerar 


Dagen idag har varit väldigt lugn. Vaknade tidigt med hosta så har varit lite trött. Men snorar desto mindre idag så det får jag ju vara nöjd med ;) Har pratat med min faster som tagit på sig rollen som toastmaster på bröllopet och fast jag inte känt mig så värst tyngd över planeringen på sista tiden så kände jag mig lättad efter samtalet med henne :) Hon hade stenkoll! Hon hade redan börjat fila på aktiviteter att roa gästerna med i väntan på maten, roliga inslag under middagen, tips och tricks till festhäftet... Jag som tyckt att det varit enklast inte krångla till det med toastmaster upptäckte plötsligt varför det kan vara bra att ha en ;)


Nu ikväll ska jag och Stefan bara mysa, laga god mat och öva dans. Tänkte festa till det med hemmagjord äppelsorbe, men det var nog inte meningen att jag skulle vara i köket idag. Först så glömmer jag att ha i citronsaften - vilket gör att glassen blev brun istället för behöll sin egen ljusgröna fräscha färg, sen blandar jag ihop receptet och tar 1.5dl honung istället för 4 msk... Jaja jag stoppade in det i frysen i alla fall, kanske blir det ätbart ;)





Tror jag går och sätter mig  i soffan med ett glas vin istället och lämnar kockandet till älsklingen!



UPPDATERING:

Ja herregud jag ska inte vara i köket! Skulle bara ta ett glas vin och vet ni vad som händer? Jag spiller ner hunden så hon tvingas bada..!


Inga kommentarer: