tisdag 8 mars 2011

Woho imorse vakna jag inte förrän 20 över 4 vilket innebär nästan en hel natts sömn (klockan stod på halv 6). Tänkte för mig själv när jag travade iväg till praktiken i morgonmörkret att så länge jag är förkyld borde jag öppna varje dag. Är ju ändå vaken och på det viset får jag mer eller mindre fri eftermiddag ;)


Haft en helt okej dag på praktiken. Körde mitt vattenprojekt med tre andra barn, men det var så mycket som hände runt omkring (andra barn som jag hade uppsikt över, hantverkare i lokalerna och dukning som låg på min lott) så jag kunde inte vara riktigt lika uppmärksam som jag kunde förra veckan. Jag antar att det är lite av en förskollärares vardag med dagens stora barngrupper...


När jag gick hem i solskenet bestämde jag mig för att hämta upp Niike så vi skulle få en eftermiddag tillsammans. Hon blev så glad den lilla parveln ;) Tänkte för mig själv att idag ska det minsann ställas i ordning på balkongen som en gest att vintern inte kommer tillbaka mer (man kan ju alltid hoppas). Såg framför mig hur jag satt där ute i solen och åt mellanmål och funderade på vad vi ska odla där ute när temperaturen stigit ytterligare. Så blev det dock inte då jag kom hem och hittade soffan ;) Slötittade på tv, åt mitt mellanmål halvliggandes och somnade minsann strax efter fyra. Vaknade nyss när Älsklingen kom hem. Men jag antar att det kommer många fler dagar som passar till att ställa i ordning balkongen.

Längar efter lite värme så jag och lillan kan ligga ute och sola som vi brukar :)

Inga kommentarer: