måndag 28 mars 2011

Vilken underbart lat söndag vi hade! Förutom en promenad med hundarna så spenderade jag nästan hela dagen i sängen med en bok (en skönlitterär och inte kurslitteratur, woho). Det var en bok av min absoluta favoritförfattare och hon misslyckas aldrig. Hon har ett sätt att skriva som verkligen drar mig in i historien och helt plötsligt kommer jag på mig själv med att vara alldeles våt om kinderna av tårar för att något sorgligt har hänt i handlingen ;) Det är så det ska vara att läsa!
Pappa kom och hämtade hem Sallie och vi fick lite lugn och ro igen. Inte för att Sallie far omkring som nått yrväder - mest att hon snarkar så förbannat högt att man knappt kan tänka ;)


Idag är en härligt ledig dag. Ska alldeles strax åka hem till mamma och titta lite på hennes skolarbete, härligt när man för en gångs skull kan hjälpa tillbaka ;) Sen hoppas jag att hon kan hjälpa mig med min deklaration för tydligen måste jag fylla i någon konstig K4-blankett och det gör mig förvirrad ;)
I eftermiddag blir det möjligen en liten tur på stan då jag har en bok som ska tillbaka på biblioteket och mest för att det är så himla fint väder :) Sen tror jag att jag tar en sväng med dammsugaren också. Jag har ju blivit en alldeles förträfflig liten "hemma-fru" för den som missat det. Har haft superordning hemma i lägenheten trots tenta i en hel vecka - inte en enda sak på fel plats! Det är stort för att vara jag! Men nu börjar dammet leta sig fram ur hörnen och det måste givetvis åtgärdas ;)

Inga kommentarer: