tisdag 29 mars 2011

Kursstart.

Nu har kurs 12 av 14 inletts. Tänk så nära slutet man är! I den här kursen börjar vi skriva på vårt examensarbete. Eller vi skriver projektplanen inför det stora arbetet, men mycket av det vi skriver nu kommer vi att använda i examensarbetet. Inledning, syfte, tidigare forskning inom området och en hel del annat. Ska bli spännande att äntligen få forska inom ett område som man valt själv! Dock har jag inte riktigt bestämt mig för ämne  än... ;) 
Fick ytterligare ett dilemma idag dessutom när jag fick veta att det finns två nivåer att genomföra examensarbetet på. Det ena är avancerad nivå - som jag hela tiden trott var det enda alternativet, det andra är på grundnivå. Jag vet inte än hur stor skillnaden är i svårighetsgrad. Och jag får min examen vilket som. Det som är bra med att göra den på avancerad nivå är att om jag någon gång vill studera vidare på magister- och forskningsnivå är jag redan ett steg närmare. Sen de som känner mig vet att jag inte är så mycket för att lägga mig lågt utan jag siktar gärna högt ;) Lika lite som jag "nöjer" mig med G i betyg vill jag vara "lat" och ta den enklaste vägen... Ja jag får fundera lite och undersöka saken närmare helt enkelt...
Fick reda på vilken handledare jag ska ha under kursen också, och i med det även när jag gör min examination. Blir den 1/6 sedan går jag på sommarlov :) 
Perfekt! Hinner jag vila upp mig innan bröllopsresan med avfärd den 8/6 :)

Inga kommentarer: