lördag 29 oktober 2011

Åh vilken bra kväll det blev :)

Frida och Ricke dök upp strax efter klockan sex och då satte vi igång med matlagningen med Frida som Master Chef (hennes egna ord). Hon hade köpt med sig ingredienser till klyftpotatis, stekt fläskfilé´och mumsig sås, dessutom gjorde vi en snabb cheesecake-variant till efterrätt - allt blev mums! Och det gick faktiskt att vara flera kockar i vårt lilla kök, behövs bara en bra ledare, haha!

Frida hade också med sig ett spel som heter Tabu, ett ordbeskrivnings-spel som är extra krångligt då det finns ord som är tabu. Hur beskriver man exempelvis "båt" utan att få använda orden vatten, hav, hamn, segel eller skuta? Jätteroligt var det! Jag och Frida var i lag mot Ricke och Stefan och vi vann varsin gång. Rättvist och bra. Sen spelade vi TP och då var det jag och Ricke mot Frida och Stefan. Jag och Ricke lyckades vinna den första "tårtbiten", men sedan började Frida och Stefan springa ifrån oss... Men vi tog oss i kragen och framåt slutet stod det helt lika - bara en tårtbit var kvar att vinna! Jag och Ricke tog vår först och började resan in mot mitten och segern. Efter många om och men lyckades vi till slut svara rätt på sista frågan och SEGERN VAR VÅR! Haha jag brukar tro att Stefan är oslagbar i frågesport men igårkväll hände det otroliga ;) Det är ett sådant tillfälle som faktiskt tillåter en att bli lite extra kaxig ;) Jag och Ricke var ett väldigt bra team helt enkelt!!

Tack så hemskt mycket Frida för en härlig spelkväll! :)

Inga kommentarer: