måndag 17 oktober 2011

En sten har släppt från mitt bröst. Detta examensarbete (som jag tjatar om hela tiden, jag vet) har verkligen varit ett skoskav som vägrat ge sig. Det har varit jobbigt, trist, omotiverande, tidskrävande... you name it. Mitt mål när jag inledde min studie var att i princip vara färdig redan vid första inlämningen för att sedan i lugn och ro kunna se över de punkter som handledaren anmärker på. Trots att det inte har varit en tvång att vara helt färdig har det varit ett mål. Och fram till i helgen har jag nästan inte trott att det skulle vara möjligt. Det har gått så långsamt och jag har varit så "lost", men så plötsligt var det som om alla spärrar släppte! Över 6st A4-sidor fick jag skrivet under åttartimmars-plugg på lördagen och lika flitig var jag på söndagen - trots kalas. När jag gick och la mig igår hade mamma hunnit läsa igenom arbetet och jag hade gjort upp en plan för måndagen som inte skulle vara så svårt att hinna med. Hög på kaffe- och lyckorus kunde jag sen inte somna. Jag låg och trallade för mig själv i mörkret och när jag till sist somna så var det inte länge jag fick sova förrän jag vakna igen. Aaaningen trött var jag imorse, men fortfarande på gott humör. Jag jobbade på under dagen och lyckades skicka en ett arbete som jag var nöjd med, med en minut till godo på deadline. Det är att följa sin planering ;) Nu får vi hoppas att handledaren tycker om det också bara!
Har till den 28e på mig att förbättra innan examinatorn ska ha det inför opponeringen, så hinner fixa lite till.

Efter deadline hann jag minsann städa lite här hemma också, nått jag velat få tid till i över en vecka nu - skönt att ha lite bättre ordning även om det behöver skuras mer på djupet. Efter middagen hann jag även med att dra hem till mamma på filmkväll. "Hur många lingon finns det i världen" såg vi, eller "det finns inga lingon i skogen" som mamma trodde den hette, haha. Hade väl inga större tankar om den innan, men den var riktigt fin. Både jag och mamma grät en skvätt eller två :)

En annan rolig grej är att Jenny frågade mig idag om jag kan tänka mig att ta gravid-bilder sen när magen växt till sig ordentligt, och jag blev så oerhört smickrad att hon tycker att jag tar tillräckligt fina bilder för att få en sådan speciell uppgift! Nu gäller det bara att plugga ordentligt, har redan börjat leta inspiration på nätet, haha ;) Finns massor med fint man kan göra, inte minst med enkla ljus-knep. Kommer bli så roligt!!

Inga kommentarer: