tisdag 4 oktober 2011

Jippi.

Idag är en bra dag. Trots att jag pluggar. Trots att jag blev väckt av ett telefonsamtal innan klockan åtta.
Det är en bra dag. Eftersom det var ett bra samtal.
Det var förskolechefen som jag träffade för två veckor sedan på min anställningsintervju. Förskolechefen som jag hoppas ska bli min chef. Eftersom jag var nyvaken och förvirrad så kommer jag inte riktigt ihåg hur samtalet gick, men jag vet att jag ska träffa henne imorgon igen. Henne och resten av de anställda på förskolan. Vi som gjorde bäst ifrån oss på intervjun ska nu alltså träffa personalen innan det sista avgörandet. Det betyder att jag klarade mig igenom gallringen. Jag blev "godkänd" på min allra första intervju som förskollärare! Nu ska jag "bara" charma några pedagoger också...

Inga kommentarer: