fredag 14 oktober 2011

Födelsedag.

Under hela min uppväxt så har födelsedagar inletts med att den som fyllt år blivit uppvaktad på sängen med sång, paket och en frukostbricka dukad med något gott att dricka, något gott att äta och tända ljus. Detta är en tradition som jag har varit väldigt noga att föra med mig även in i mitt samboskap och äktenskap med Stefan. Idag betydde det alltså att jag fick smita upp ur sängen en stund innan Stefans väckarklocka ringde för att ordna hans uppvaktande. Problemet var bara att det är fredag. Och fredag för Stefan innebär lite lyxigare frukost på jobb, vilket innebär att det inte är lönt att ordna en frukost till honom hemma. Så jag ställde ett litet litet glas med juice och ett digestivekex på brickan. Dessutom hade jag bara en provisorisk present då jag vill att han ska vara med och välja ut sin present. Han har länge önskat sig en riktigt bra pepparkvarn, och det är väl inget område som jag är expert på. Så för att "visa" vad han skulle få hade jag satt ett presentsnöre runt en peppar-kryddburk... Ja ni förstår det torftiga intrycket den frukostbrickan gav. Men traditioner är traditioner, det är tanken som räknas och Stefan såg nöjd ut, även om han frågade mig om vi var fattiga ;) 

Så här kunde brickan ha sett ut...
Men det blev istället som på bilden här till höger...

Inga kommentarer: