onsdag 19 oktober 2011

Varning för skryt.

Ja det finns en risk att det här blogginlägget genomsyras av en egenkärlek utan gränser. Ibland känner jag mig så bra att jag inte riktigt vet var jag ska bli av. Vill buga och bocka, och klappa mig själv på axeln samtidigt. Ni förstår.


Anledningen till dessa känslor är att jag nu har fått respons från min handledare på examensarbetet. Jag har försökt att inte vara alltför nöjd med min studie och tänkt att det givetvis finns massor att förbättra. Dock var det svårt att inte vara just nöjd när handledarens mail enbart innehöll tips kring formalia (typ "sätt en punkt där"). Innehållsmässigt tyckte hon att det var mycket bra och att mitt arbete håller en genomgående god kvalitet. Jag siktar dock på att examineras på avancerad nivå och bad henne säga vad som skulle behövas för att klara de kraven. Som svar fick jag att om jag vill jobba vidare på uppsatsen innan inlämning (jag upprepar: "OM jag vill") så kan jag ju alltid fördjupa mitt resonemang i den avslutande diskussionen.
Väldigt härliga svar när man har 1.5 vecka kvar till nästa inlämning inför opponeringen. Och efter opponeringen har jag ytterligare tid att förbättra. Så det ska nog bli bra det här. Jag är som sagt.. nöjd :) 

1 kommentar:

Jenny sa...

Kul! Känns alltid bra när man får positiv respons, speciellt när man lagt ner mycket tid. Vad skriver du förresten om?