onsdag 12 oktober 2011

Idag har jag varit riktigt flitig. Parkerade mig vid köksbordet med datorn och en hög med böcker, och givetvis var jag tvungen att ordna ett plats till Niike också. Att plugga med henne hemma kan bli ett bekymmer, om man inte ser till att hon har något ställe att mysa på i närheten. Oftast innebär det att jag blir sittande i soffan så att hon kan gosa in sig i filten bredvid mig, men den arbetsställningen är inget vidare och tvn distraherar. Så jag löser det hela med att lägga upp hennes korg på köksstolen bredvid mig, så att hon ligger bekvämt och kan snusa på mig när hon vill. Supermysig är hon när hon ligger där och bara sprider kärlek. Tittar jag på henne så knorrar hon och sträcker sig efter pussar. Härligt liv hon måste ha :)

Fick i alla fall någorlunda mycket skrivet. Som jag sa till Stefan "Det går långsamt framåt - men åtminstone inte bakåt", man får vara glad för det lilla liksom. Dessutom så har jag hunnit med att tvätta, förberedda dagens kvällsmat och lagat morgondagens kvällsmat! Imorgon blir det nämligen jobb 7-16 för min del och på kvällen ska vi iväg på teater, så för att hinna med lagad middag fick den ordnas redan idag. Blev tacopaj som är så lätt att bara slänga in i ugnen i 10 minuter :)

Nu ska jag bara gosa på soffan resten av kvällen, är ju Greys Anatomy, och Stefan har innebandymatch vilket betyder att jag har makten över fjärrkontrollen, lyckan är totalt ;)

Inga kommentarer: