lördag 8 oktober 2011

Ja fy på mig! En hel dag utan att uppdatera. Och dessutom inte vilken dag som helst. En dag som det hände massor! Men det är ju också orsaken till att jag inte hunnit skriva. Men här kommer en uppdatering.

Först och främst.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag fick jobbet!! :)
Efter några dagar i nervositetens tecken ringde äntligen chefen och erbjöd mig en tjänst. Riktigt riktigt underbart! Tänk att redan ha ett jobb fastän det är tre månader tills jag är färdigutbildad! Och inte vilket jobb som helst - ett riktigt fantastiskt jobb som jag tror att jag kommer att stortrivas på :) Enda negativa är att tjänsten enbart är på 85% och jag gärna vill arbeta heltid. Av flera orsaker. Men 85% är också bra, det klarar vi oss på. Och som jag sa till Stefan - nu kommer jag ju ha mer tid och ork att bygga på huset än om jag arbetat heltid. Man får fokusera på det positiva, och med mitt flyt dyker det säkert upp några procent till så småningom ;)

Direkt efter samtalet med chefen packade jag och Stefan ihop oss och for iväg till Åstorp för att ställa i ordning för fest. Kändes att man hade en stor bröllopsfest i bagaget för vi hade stenkoll på vad som behövdes göras, haha. Pyntade och gjorde fint och åkte sedan hem till Stefans föräldrar för att byta om - och även skåla i bubbel för att fira mitt jobb :) Tillbaka till lokalen och fixa det sista innan gästerna kom och sedan vänta in den stora glädjechocken. Födelsedagsgrisen visste nämligen inte att Stefans syster och hennes sambo tagit sig hit från Irland för att fira henne, så när de steg in genom dörren blev hon verkligen helt ställd - och väldigt väldigt lycklig! Var bara jag, Stefan och Stefans föräldrar som visste att de skulle komma, så det var många glada miner. Kul :) Blev en himla bra fest allt som allt, med god mat och härligt sällskap! Höll igång till någon gång vid tre då vi städade och drog hem till Stefans föräldrar, för att bli sittande i deras kök och babbla i någon timme till. Klockan var nog nära fem när vi väl gick och la oss! Så idag är vi lite små-sega efter få timmars sömn.
Vi har blivit kvar i Åstorp, men har hämtat hit Niike som sovit över hos en kompis sedan i torsdags ;) Hon blev helt tokig när jag kom och skrek och gnydde i över en halvtimme. Knasiga hund! Ikväll blir det god middag här så vi får väl se hur mycket klockan hinner bli innan vi drar oss tillbaka. Om jag hinner och orkar så lägger jag in några bilder från festen när jag landat vid min egen dator, annars blir det imorgon.
Fortsatt trevlig helg!!

Inga kommentarer: