måndag 24 oktober 2011

Den här dagen fick en allt annat än behaglig start. Vid sju-tiden (vi skulle upp vid åtta) ringde det på porttelefonen - inte en, två eller tre gånger heller... hela åtta gånger vrålade det till i vår lägenhet, med skäll från Niike till svar. Härligt sätt att vakna. Insåg att personen i fråga inte tänkte ge sig och kom till slut upp och lyfte luren för att höra vem det var - en j*vla städfirma! Vem står och trycker på fel knapp på en porttelefon åtta gånger klockan sju på morgonen??
Lyckades inte somna om förrän det var dags att gå upp och kände då att jag inte mådde särskilt bra. Blev en Ipren till frukost då jag inte fick i mig något annat..
Sen när jag väl skulle köra märkte jag att Stefan råkat få med sig bilnyckeln till jobb så då blev det en aning stressigt dessutom. Men blev bara fyra minuter sen så ingen större fara. Och allt kändes mycket bättre av det varma mottagande jag fick av barnen :)
Blev en riktig bra dag till slut, och nu är man sådär härligt trött som man bara är efter en heldag på jobb. Blir att sjunka djupt ner i soffan tills det är dags att sova. Imorgon väntar öppning på förskolan...

Inga kommentarer: