tisdag 4 oktober 2011

Krångel.

Varning för krånglig historia!
Swedbank ringde mig i eftermiddags och berättade att Sparbanken Öresund kontaktat dem på grund av att Brandos ville ha 1000 kronor av mig, men mitt konto på Öresund är uppsagt så nu ville de ha pengar från mitt konto på Swedbank. 
Jag beställde hem skor från Brandos medan jag fortfarande hade Sparbanken Öresund, men returnerade samtliga så jag är inte skyldiga dem ett öre.
Eftersom jag inte vill få några anmärkningar fick jag godkänna överföringen för att sedan höra av mig till Brandos - något jag fasade för då all kontohistorik försvann när gamla kontot sades upp.
Tio minuter senare ringer Swedbank igen och säger att Sparbanken Öresund missuppfattat. Brandos ville ha ett konto som de kunde sätta in 1000 kronor till mig då jag inte fått tillbaka alla pengar sen jag returnerade skorna. 
Jag får alltså tillbaka de 1000 kronor som de tagit ut, plus att jag får 1000 kronor som de tydligen var skyldiga mig (inte lätt att ha koll på ekonomin samtidigt som man byter bank) - betyder detta att jag "tjänat" 2000 kronor idag?
Jag har åtminstone 1000 kronor mer än imorse, och det kunde varit tvärt om.

Men mamma och pappa, jag lovar - hädanefter ska jag ha bättre koll på mina pengar ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att det betyder att du inte är en fattiga student utan en student med 1000 kr mer än i morse.
Kram Ma