torsdag 6 januari 2011

En värld full av frestelser.

Det har blivit svårt att gå och handla! Allt jag ser är sådant jag inte får lov att köpa. Jag blir sugen på ostbågar, glass, godis, chokladpudding... men går duktigt hem med potatis, morötter och svamp som ska avnjutas tillsammans med kvällens lax. Det hade varit så lätt att säga att vi förtjänar en efterrätt ikväll nu när vi varit så duktiga och tränat och tänkt på vad och hur mycket vi äter. Men jag vet ju att mitt sötsug försvinner om jag bara står ut någon dag till. Sen har vi i för sig sagt att vi inte ska bli nitiska - bara börja tänka efter. Och det gjorde jag i affären idag, därför fick ostbågarna, glassen, godiset och chokladpuddingen ligga kvar och bli en frestelse för någon annan :)

1 kommentar:

Jane sa...

Ja tycker att du är duktig. D e inte lätt att stå emot! Kram