onsdag 26 januari 2011

Så mysigt det är att fika! Synd att det är så onyttigt annars hade jag gjort det oftare ;) 
Roligt att träffa Micke också, blir alldeles för sällan...


Var som jag skrev i ett tidigare inlägg och besökte min praktikplats idag. Skulle mest dit och säga hej och meddela att det nu snart är dags för mig att komma ut igen. Blev väldigt märkligt bemött tycker jag... Har nog hänt en hel del där det senaste året då jag inte varit där. Kände knappt igen hälften av personalen och hon som jag pratade med verkade mest tycka att det är jobbigt att jag kommer tillbaka :( Så besvärlig är jag väl inte? Hon mest muttrade och sa att hon skulle diskutera med sina kolleger om de kunde ta emot mig eller inte och ringa mig imorgon. Vad hände med det avtalet förskolan har med min högskola? Jaja det bara triggar mig att visa dem vad jag går för när jag väl har min praktik. Jag är faktiskt inte en börda!


På hemvägen gick jag inom en av guldsmederna i stan för att prata lite om vad min drömring skulle kunna tänkas kosta och det visade sig bli mycket dyrare än vad jag trott! De gissade på närmare 30'000 kr! Det är lika mycket som ett helt bröllop och det känns inte riktigt rätt ;) Blev lite dyster, men gick sedan inom en annan ringbutik som kunde ge mig ungefär vad jag ville ha för strax under 15'000. Fortfarande extremt dyrt, men inte 30 i alla fall.. Får väl fundera ett tag till och börja leta gammalt guld i lådorna ;) En sådan här, men med stenar nästan hela vägen runt är den billigare av de jag tittat på idag...

Inga kommentarer: