måndag 31 januari 2011

Sista januari-inlägget.

Måndagar betyder Netto-bladet, vilket
åtminstone hunden uppskattar ;)
Ny vecka och det är bara att ta sig i kragen igen. Förkylningen har lugnat sig en aning i alla fall, skönt :) Lyckades komma igång med träningen igen igårkväll och fick ytterligare ett pass avklarat idag efter skolan.  Föreläsningen idag handlade om utvecklingssamtal, men jag vet inte om jag egentligen lärde mig nått.. Var ganska så självklara grejer, men det kan ju vara bra att ha en föreläsning att referera till i tentan som vi har i ämnet senare. 
Annars har dagen mest handlat om att jaga rätt på min mentor och reda ut allting kring praktiken. Ringde även den förskola där jag gärna skulle vara och frågade om de möjligen tog emot. Ska höras igen imorgon. Men när jag väl fick tag i min mentor så berättade hon att jag inte fick vara på en privat förskola, den måste vara kommunal och helst ligga inom samma rektorsområde som jag står skriven i nu. Det minskar mina val kan jag lugnt säga! Men nu ligger det på min mentor att ordna och hon skulle genast kontakta kommunen och reda ut det hela. Den där privata förskolan kan jag besöka under de strödagar som vi har för att vidga våra vyer...


Haha såg föresten häromdagen att jag publicerat över 60 inlägg denna månader vilket betyder i snitt ungefär två om dagen, inte illa ;)

Inga kommentarer: