lördag 29 januari 2011

Igår hörde pedagogerna från praktiken av sig igen och precis som jag befarade så sa de att de inte hade tid att ta emot mig.. För en månad sen skulle jag inte ens tro att det var möjligt för dem att göra så, men efter mötet med dem tidigare i veckan så kände jag att det nog kunde bli så. Nu återstår det att se vad högskolan säger om det hela för det finns ju någon sorts avtal. Jag hoppas dock att avdelningen inte blir tvingad att ta emot mig utan att jag får vara på en helt annan förskola. Har de uttryckligen sagt att de inte har tid för mig så känns det inte som om en praktikperiod där skulle bli särskilt bra.. Mamma tipsade mig om ett föräldrakooperativ som arbetar Reggio Emilia-inspirerat och där blev jag verkligen sugen på att vara. Dels för Reggion, men även för att se hur samverkan med föräldrar fungerar på en förskola där föräldrarna verkligen är med och bestämmer! Får ta ett möte med min mentor på högskolan på måndag och sedan hoppas på det bästa. Måste ju ha praktik någonstans i alla fall..


Som överförkyld sjukling blev jag inte så där jätte mycket gladare av det samtalet och det kändes som om det skulle bli en av de värsta fredagarna på länge. Tur då att min avi kom som den skulle så jag fick hem min nya leksak :) Måste dock erkänna att det tog onödigt lång tid för mig att få igång den då det inte fanns någon instruktionsbok ;) Bara att fatta hur jag skulle få i simkortet tog sin lilla tid... sen skulle mitt nummer flyttas över och när jag ringde och ordnade det fick jag information om att det kunde ta upp till 24 timmar, men att man vid jämna mellanrum skulle starta om telefonen för att se om det blivit aktiverat. När jag startade telefonen stod där "enbart nödsamtal, sätt i giltigt simkort" och jag väntade och väntade på att det skulle bli giltigt. Till slut började jag ana att något inte stod rätt till och började googla på saken och det visade sig att det inte var svårare än att koppla telefonen till datorn så blev allting aktiverat, giltigt och klart. Suck, kunde jag inte fått veta det tidigare? ;) Nu blev det istället att telefonen gick igång när jag behövde börja laga mat och städa, vilket resulterade i att jag letade appar och spelade spel genom större delen av handbolls-semin. Det fick det vara värt! :)


Idag blir det en lugn slapp dag för att mota bort den jobbiga förkylningen. Var ute och gick en runda med Charlotta nyss, men det blåste så sjukt mycket att jag inte tror jag vill gå ut mer idag ;) Isigt var det också, fick jättesladd på bilen när jag skulle parkera då inte bromsarna tog alls. Men som tur var hade jag inte så hög fart så bilen stannade av sig själv en decimeter innan en stor häck ;) Så nää en dag i soffan passar mig finfint idag :)

Inga kommentarer: