torsdag 29 december 2011

Det är inte mycket som är som vanligt i Suokas-hemmet den här veckan. Det är ju fortfarande ett ganska nytt fenomen att jag går iväg till jobbet varenda vardag, och om det nu var så att det inte var märkligt nog så har nu även Stefan semester den här veckan. Jag jobbar, han är ledig. Det hör inte alls till vanligheterna och har nog... knappt hänt alls under våra snart fem år tillsammans. Detta innebär att jag smyger hemifrån om morgnarna medan Stefan fortfarande ligger till sängs, trots att jag inte börjar förrän kl nio! Idag tvingades han dock upp för att skjutsa mig - en nödvändighet för att inte vara strandad utan bil ännu en dag. Och om inte det var nog med konstigheter att jag jobbar och han är ledig så nådde det hela sin höjdpunkt idag när jag jobbade och han gick på Väla och fönstershoppade! Så här kan vi ju inte ha det ;)
Men jag måste erkänna att det var lyxigt att ha en personlig chaufför som både lämnade och hämtade helt enligt förbestämt schema (nästan). Kanske skulle jag kunna vänja mig vid en hemma-man trots allt? Haha!

Inga kommentarer: